Multimedya Mesajlaşma Hizmeti Nedir?
Bir multimedya mesaj servisi (MMS), bir mobil iletişim
cihazından diğerine bir kablosuz ağ üzerinden multimedya mesajları göndermenin
bir yoludur . Mesaj, bir metin mesajı ile birlikte herhangi bir grafik veya ses
veya video dosyası kombinasyonunu içerebilir. İletişim cihazı tercihen
multimedya dosyaları genellikle büyük olduğundan , üçüncü bir nesil düşük faizli ihtiyaç kredisi ( 3G ) ağ üzerinden mesaj iletme ve
alma kapasitesine sahip olmalıdır . Multimedya mesajlaşma servisi, kısa
mesajlaşma servisinin (SMS) ve gelişmiş mesajlaşma servisinin (EMS) bir
geliştirmesidir.
Mağaza ve iletme tekniği genellikle bir multimedya
mesajlaşma servisinin uygulanmasında kullanılır. Tipik olarak kullanılan
iletişim protokolü kablosuz uygulama protokolüdür (WAP). WAP, iki kablosuz
cihaz arasında güvenli iletişimi sağlamak üzere tasarlanmıştır. Öte yandan, MMS
Merkezi (MMSC) adı verilen bir sunucu, genellikle MMS trafiğini yönetmek için
bir iletişim operatörü tarafından kurulur.
Bir multimedya mesajı oluşturmak ve göndermek genellikle üç
adımda gerçekleştirilir. İlk adım, bir gönderenin alıcıya iletmek istediği bir
multimedya dosyasını almaktır. Gönderen daha sonra grafik, video veya ses
dosyasını kişiselleştirmek ve alıcıya iletmek istediği bazı metinleri eklemek
için bazı düzenlemeler yapmak isteyebilir. Alıcının cep telefonu numarası
girilir ve mesaj gönderilir.
Cep telefonu multimedya mesajı alındığında mesajı aldıktan
genellikle bir uyarı sesi duyulur. Alıcının telefonunda MMS içeriği
görüntülenemiyorsa, multimedya mesajının görünmeyeceği muhtemeldir. Bununla
birlikte, telefon, kullanıcıya bir MMS mesajı gönderildiğini bildirir.
Multimedya mesajlaşma servisi genellikle bir kişi tarafından
resimli mesaj göndermek için kullanılır. Bu şekilde gönderilen görüntüler, bazı
İnternet KBB notu düşüklere kredi veren bankalar sitelerinde indirilebilir. Dahili
kameralı bir telefona sahip olan bir mesaj göndereni de fotoğraf çekebilir ve
bunları telefonda saklayabilir. Bu görüntü daha sonra alınabilir ve resimli
mesajlaşmada kullanılabilir.
Bazı pazarlama kurumları da multimedya mesajlaşma servisini
kullanabilir. Tanıtım kampanyasına katılan bir şirket, hedef tüketiciye bir
ürünü veya hizmeti onaylayan bir multimedya mesajı gönderebilir. Bir müşteri
sorgusunu cevaplamak için bir multimedya mesaj servisi kullanmak da mümkündür.
Bir politikacı, hizmeti belirli üyelere tanıtmak için resimli mesaj göndermek
için kullanabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder